ТекстФотогалерија
26.05.2021

Одржан стручни скуп „Развој војног образовања“




Стручни скуп „Развој војног образовања“ одржан је данас у сали Наставно-научног већа Војне академије. Два кључна питања стручног скупа односила су се на то какав треба да буде систем војног образовања у Министарству одбране и Војсци Србије у наредних десет година и којим одлукама и мерама се може доћи до остварења те визије полазећи од тренутног стања.

Државни секретар Александар Живковић је истакао да је процес образовања, након процеса селекције за улазак људи у систем одбране, један од најбитнијих процеса у систему одбране.

- Кроз образовање ми стварамо официре и подофицире који треба да стварају војску, односно да обезбеде обученост и увежбаност војника, команди, јединица и установа и да обезбеде стварање свих потребних услова за извршење задатака који има систем одбране и Војска Србије у оквиру њега, у мирнодопско време у условима ванредне ситуације, ванредног и ратног стања - рекао је Живковић.



Помоћник министра за људске ресурсе Катарина Томашевић сматра да је за стварање компетентног старешинског кадра потребно успоставити промишљен, организован, флексибилан и квалитетан систем војног образовања.

- Тежиште треба имати на дефинисању профила родова и служби који треба да се школују на Војној академији, са прецизним бројним величинама, као и профила које треба обезбедити на неки други начин. Такође, потребно је дефинисати профиле подофицира који ће се обезбеђивати школовањем у Средњој стручној војној школи, али и профиле подофицира који ће се обезбеђивати на друге начине као што су курсеви и стипендирање - нагласила је Томашевић.

О значају образовања официра говорио је и ректор Универзитета одбране генерал-потпуковник доц. др Горан Радовановић истичући да официр од уписа војне школе до краја своје војничке каријере треба и мора да се образује. Војно образовање се остварује кроз неколико форми као што су формално образовање, неформално образовање и информално учење.

- Формално образовање у систему одбране, чије функционисање и развој поред осталог подразумева одређивање стандарда који треба да помогну у одређивању квалитета у образовању, односно у одређивању очекивања од сваког нивоа школовања.Та очекивања треба да дају одговор на питање која су то знања, вештине, способности и вредности које појединац треба да развије током школовања - рекао је Радовановић.

Учесници скупа су разматрали доношење новог Закона о војном образовању на основу идеја које су проистекле из данашње дискусије и излагања, а које доприносе унапређењу војног образовања.