TekstFotogalerija
26.05.2021

Održan stručni skup „Razvoj vojnog obrazovanja“




Stručni skup „Razvoj vojnog obrazovanja“ održan je danas u sali Nastavno-naučnog veća Vojne akademije. Dva ključna pitanja stručnog skupa odnosila su se na to kakav treba da bude sistem vojnog obrazovanja u Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije u narednih deset godina i kojim odlukama i merama se može doći do ostvarenja te vizije polazeći od trenutnog stanja.

Državni sekretar Aleksandar Živković je istakao da je proces obrazovanja, nakon procesa selekcije za ulazak ljudi u sistem odbrane, jedan od najbitnijih procesa u sistemu odbrane.

- Kroz obrazovanje mi stvaramo oficire i podoficire koji treba da stvaraju vojsku, odnosno da obezbede obučenost i uvežbanost vojnika, komandi, jedinica i ustanova i da obezbede stvaranje svih potrebnih uslova za izvršenje zadataka koji ima sistem odbrane i Vojska Srbije u okviru njega, u mirnodopsko vreme u uslovima vanredne situacije, vanrednog i ratnog stanja - rekao je Živković.



Pomoćnik ministra za ljudske resurse Katarina Tomašević smatra da je za stvaranje kompetentnog starešinskog kadra potrebno uspostaviti promišljen, organizovan, fleksibilan i kvalitetan sistem vojnog obrazovanja.

- Težište treba imati na definisanju profila rodova i službi koji treba da se školuju na Vojnoj akademiji, sa preciznim brojnim veličinama, kao i profila koje treba obezbediti na neki drugi način. Takođe, potrebno je definisati profile podoficira koji će se obezbeđivati školovanjem u Srednjoj stručnoj vojnoj školi, ali i profile podoficira koji će se obezbeđivati na druge načine kao što su kursevi i stipendiranje - naglasila je Tomašević.

O značaju obrazovanja oficira govorio je i rektor Univerziteta odbrane general-potpukovnik doc. dr Goran Radovanović ističući da oficir od upisa vojne škole do kraja svoje vojničke karijere treba i mora da se obrazuje. Vojno obrazovanje se ostvaruje kroz nekoliko formi kao što su formalno obrazovanje, neformalno obrazovanje i informalno učenje.

- Formalno obrazovanje u sistemu odbrane, čije funkcionisanje i razvoj pored ostalog podrazumeva određivanje standarda koji treba da pomognu u određivanju kvaliteta u obrazovanju, odnosno u određivanju očekivanja od svakog nivoa školovanja.Ta očekivanja treba da daju odgovor na pitanje koja su to znanja, veštine, sposobnosti i vrednosti koje pojedinac treba da razvije tokom školovanja - rekao je Radovanović.

Učesnici skupa su razmatrali donošenje novog Zakona o vojnom obrazovanju na osnovu ideja koje su proistekle iz današnje diskusije i izlaganja, a koje doprinose unapređenju vojnog obrazovanja.